ANSWER #2

Fick 3 anonyma frågor förut.

♥  Hur skulle du förklara din stil?
♥  Hur skulle du klä dig i vår och sommar?
♥  Kan inte du ge lite tips på en bra festsminkning.



♥ Min stil: Jag har en väldigt bred stil.
Dock så syns inte det så mycket här på bloggen då jag knappt lägger upp några bilder på mig själv, skall försöka bättra på det, men är lite av en perfectioist när det gäller foto så vill inte lägga upp halvdanna... Men under höst och vinter så är det väldigt mycket svart. T.ex på ett vanligt klädval till skolan: svarta jeans, svart blus och silvriga smycken.
Men under vår och sommar, så försöker jag alltid ha lite färg med och lite mer vitt. Men blandar allt från lite tuffare, till sötare till klassiskt enkelt. Skall sakta men säkert lägga mer tid på bloggen, men kommer lägga mest tid efter studenten och under mitt sabbas år, mer bilder och mer mode. Hur låter det?

♥ Hur kommer jag klä mig till våren och sommaren?
Vita converse kommer jag näst intill ha till allt, om inte några snygga klackar när man drar ut t.ex.
I något inlägg tidigare gjorde jag en bild med kläder från Zara tillexempel. Tyckte att kjolarna skulle vara jätte söta till sommaren med t.ex. converse och någon vit top upp till.
Några outfit's exempel:
• Färg-glada (rosa, mintgröna t.ex.) jeans, en enkel vit blus, vita converse, en snygg clutch och lite snygga smycken.

• Svarta eller ljusa shorts, virkat linne, färgad bandeau och en grå hood, frans-väska och vita converse.
• En söt klänning, en clutch, fina örhängen och sandaler av något slag t.ex. gladiator.
Sedan så tror jag även att en over sizead kavaj kommer passa perfekt som vår/sommar jacka, men även skinnjackan och jeansjackan sviker aldrig!
Gjorde ett litet kollage med lite olika saker som jag skulle vilja äga och klä mig i sen i varmare tider.



Fest-sminkning: Lägg mest kraft på naglar och ögon. Själv är metallic något som jag tycker är snyggast till fest, så med både metallic på naglar och som ögonskugga så tycker jag att det är snyggast med en neutral sminkning utöver, svart mascara, en rouge som är väldigt lik hudfärgen men bara ening mörkare så att man kan få en lagom skugga på kindbenen, en ögonbryns penna som mörknar lite (om man nu har lika ljusa ögonbryn som jag), sedan se till att fondationen, concealern och pudret har rätt nyans så att den inte är för ljus eller för mörk för huden.
Sedan så kan man också ha en läpppenna med neutral färgnyans, som bara jämnar ut läpparna men ändå är matt, men om man föredrar glans så är läppstift det bättre valet.






Hoppas att jag svarade hyffsat okej och att ni förstod!
PUSS


Förresten, våga att inte vara anonyma!

 

hanna ♡

aha. du råkar inte ha tid & lust att kolla igenom och hjälpa mig med det? :)

2012-03-13 @ 21:29:05
http://heaa.blogg.se/
Jenny

Vad läser du på gymnasiet? trivs du? :)

längtar du till studenten? :)

2012-03-13 @ 21:50:20
http://erlandsson.bloggo.nu
hanna ♡

vinnarna av dagens blogg är uppe - däremot INTE en ny omgång, så ni får vänta tills en annan gång :) kram

2012-03-13 @ 21:53:44
http://heaa.blogg.se/
Sara! :)<3

så snygg sminkning!<3

2012-03-13 @ 22:15:33
http://stickorstay.webblogg.se/
Elina

Sv: Var så god. :D DU med linnea! :D

Ja, jag har ju också det, känns super! :)



Tack endå, hade fått in lite för många </div> i kodmallen heheheh ^^ (a) men de börjar fixa sig nu! :D (som tur är) - fick panik där ett tag ;)

2012-03-13 @ 22:33:02
http://eeelinaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Why not? ♥

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar: